
HUESCA – System Informacji Naukowej
System Informacji Naukowej HUESCA działa w jedenastu lokalizacjach (instancjach). Oznacza to, że każda z bibliotek wydziałowych ma do dyspozycji osobną bazę danych i osobną aplikację. Lista adresów www aplikacji znajduje się w sekcji poniżej – Logowanie do Huesca. Kompetencje do przyznania dostępu do informacji należą do dziekana wydziału.
Jeżeli pracownik UWr pracuje w obrębie jakiejś dyscypliny naukowej, która występuje także na innym wydziale UWr, pracownik taki może otrzymać dostęp do bazy Huesca innego wydziału na wniosek jego przełożonego. Technicznie jest więc możliwa taka sytuacja, że ktoś ma dostęp do wszystkich jedenastu baz. Pragniemy poinformować, że nie nadajemy uprawnień dla dyscyplin. Jeżeli jakaś dyscyplina znajduje się także w zasobach bibliotek innych wydziałów, we wniosku trzeba zaznaczyć, o które biblioteki nam chodzi.
Jak przygotować wniosek?
Wzór wniosku znajduje się w załączniku do Regulaminu dla systemu Huesca. (do pobrania pod artykułem)
Wraz z wnioskiem wymagane jest doręczenie „Upoważnienia do przetwarzania danych osobowych”. Wzór upoważnienia określa Załącznik Nr 6 do zarządzenia Nr 79/2018 z dnia 13 czerwca 2018 r.
Logowanie do HUESCA
Żeby zalogować się do systemu Huesca trzeba mieć nadane odpowiednie uprawnienia. Jeżeli ten warunek jest spełniony klikamy w jeden z wymienionych niżej linków. Każdy z wydziałów ma swoją instancję aplikacji. Obecnie lista liczy jedenaście pozycji:

Po kliknięciu otwiera się okno logowania.
W polu „Email” podajemy adres pocztowy w domenie @uwr.edu.pl (imie.nazwisko@uwr.edu.pl).
W polu „Hasło” podajemy hasło, którym logujemy się do skrzynki pocztowej w usłudze OFFICE 365.
Forum wsparcia dla bibliotekarzy UWr
Kompetencje Działu Usług Informatycznych w zakresie aplikacji HUESCA ograniczone są w chwili obecnej do nadawania uprawnień i działań technicznych w obrębie aplikacji. Pracownicy DUI nie mają przygotowania z zakresu bibliotekoznawstwa i dlatego nie są w stanie pomagać Państwu w rozstrzyganiu, gdzie i w jaki sposób umieszczać informacje o nowych publikacjach, książkach, konferencjach etc.
Dlatego serdecznie zachęcamy żeby dołączyć do forum wsparcia dla Bibliotekarzy Uwr uruchomionym pierwotnie dla pracowników Filologii (największa liczba zatrudnionych bibliotekarzy), a które – mam nadzieję – stanie się platformą integrującą i wspierającą całą społeczność bibliotekarzy uniwersyteckich.
W usłudze OFFICE 365 w zespole „Huesca – forum wsparcia” uruchomiona jest lista dyskusyjna.
Pracownicy bibliotek dobrowolnie dzielą się tam swoimi wątpliwościami i doświadczeniami.
Po otwarciu okna Teams naciskamy [Dodaj członka], co powoduje wysyłanie wniosku o zapisanie do grupy.
Moderatorem grupy jest pani Monika Jaremków