
Global Protect VPN
VPN (Virtual Private Network) pozwala na zestawienie bezpiecznego połączenia do serwerów uniwersyteckich z dowolnego miejsca na świecie (np. z domu, z hotelu itp.).
Uniwersytet Wrocławski przez VPN udostępnia aplikacje, które ze względu na podwyższony poziom bezpieczeństwa nie są dostępne w publicznym Internecie, a do których dostęp jest zapewniony z zaufanych sieci wewnętrznych Uniwersytetu (na terenie uniwersyteckich kampusów). Są to m.in.: system Elektronicznego Obiegu Dokumentów (EZD), portal pracowniczy, USOS, system finansowo-księgowy, inne itp.
Niniejsza instrukcja zawiera informacje, jakie kroki należy wykonać, aby prawidłowo zainstalować aplikację VPN i uzyskać dostęp do właściwego systemu.
BEZPIECZNE POŁĄCZENIE (VPN) DLA UŻYTKOWNIKÓW
JAK ZALOGOWAĆ SIĘ ZA POMOCĄ VPN?
W sytuacji gdy chcemy zalogować się do systemów, witryn bądź aplikacji z poza sieci wewnętrznej uniwersytetu (np. komputer w domu, na wydziale) powinniśmy najpierw stworzyć bezpieczne połączenie z serwerami uczelni (VPN) za pośrednictwem programu Global Protect.
- Nie wiem, czy mój komputer jest podłączony do sieci wewnętrznej uniwersytetu, jak to sprawdzić?
By sprawdzić czy potrzebują Państwo zainstalowania programu Global Protect proszę wpisać w dowolnej przeglądarce internetowej adres strony np. EZD: https://prod-ezd.uwr.edu.pl/Default.aspx
Jeśli pojawi się okno do logowania w systemie oznacza to, że są Państwo w sieci wewnętrznej uniwersytetu i VPN nie jest potrzebny. W sytuacji, gdy strona się nie uruchomi, oznacza to iż potrzebują Państwo skorzystać z programu VPN. - Jak zainstalować program Global Protect służący do obsługi połączenia VPN?
Na stronie pomocy Działu Usług Informatycznych znajduje się kompleksowa instrukcja instalacji.
Jeśli na etapie instalacji lub logowania do usługi VPN napotkają Państwo na problemy prosimy o kontakt z Działem Usług Informatycznych pod adresem: pomoc@uwr.edu.pl lub z Państwa lokalnym administratorem IT.